Verhalen verhelderen
Wil je je ideëele merk graag beter op de kaart zetten? Hebben jullie een fantastisch project of product, maar zit er niet zoveel lijn in de communicatie? Ben je impactondernemer en krijg je niet helemaal scherp wat je doet en hoe je dat vertelt?
Als communicatieadviseur begin ik graag bij je kernverhaal. Je kernverhaal is het verhaal dat in een paar zinnen het verband schetst tussen jouw/jullie unieke insteek, inhoud en waardes, en je project of professionele identiteit.
Wat een helder kernverhaal je geeft
– inhoudelijk overzicht over de rode draad, van waaruit je een sterk merk of project neer kunt zetten.
– een integer vertrekpunt voor strategische communicatie, waarmee je meer impact hebt.
– houvast om je visie te toetsen en steeds opnieuw gemotiveerd te raken.
Het kernverhaal komt nog vóór je merkidentiteit en kernboodschap (daar kan ik je ook mee helpen). Ik werk expres in deze volgorde. Het verhelderen van je kernverhaal helpt jou als impactondernemer namelijk om al je communicatie neer te zetten vanuit één waardegedreven én strategisch vertrekpunt. Dat zorgt voor meer overzicht, meer impact, en het helpt je voeling te houden met je persoonlijke koers.
Laten we het samen doen!
Je vindt hier mijn contactgegevens, je kunt me altijd benaderen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Binnenkort vind je op deze pagina een gericht aanbod, met verschillende opties voor communicatieadvies en coaching. Ben je op zoek naar slimme plannen of scherpe teksten, dan kun je hier en hier verder lezen.
Wat ik met impact bedoel
‘Impact’ kun je op meerdere manieren lezen. Het kan verwijzen naar (meetbare) maatschappelijke impact. Of naar de toegevoegde waarde die je door jouw unieke aanpak hebt in je vakgebied. Het kan in een marketingcontext ook aanduiden hoe succesvol bepaalde uitingen of campagnes zijn bij een publiek.
Ik gebruik het begrip impact in de zin dat ik graag samenwerk met organisaties en professionals die concreet willen bijdragen aan een betere wereld. Dat kan op allerlei manieren. Duurzaam, maatschappelijk, cultureel, technologisch en/of interpersoonlijk. Waar het mij om gaat is het verhelderen en vertellen van sterke verhalen: verhalen met toegevoegde waarde voor de wereld waarin we leven.
Het mooie? Dat zijn ook nog eens de verhalen die de meeste indruk maken en het beste blijven hangen. Omdat het eerlijke, herkenbare verhalen zijn. Verhalen met inherente kracht. Aan dat soort verhalen leen ik graag mijn denk- en schrijftalent.
Mijn achtergrond
In mijn jarenlange ervaring als copywriter werd ik meestal ingehuurd om content te maken. Wat bleek: door mijn vermogen inhoudelijk te spiegelen en mijn opdracht uit te vragen, kwamen we er vaak achter dat de kern heel ergens anders lag. Door het werkelijke verhaal te ‘vangen’, kregen projecten en teksten veel meer toegevoegde waarde.
Door de jaren heen heb ik deze rol als strategisch partner verder vormgegeven. De vele bewustzijnstrainingen die ik in mijn persoonlijke leven volgde, combineer ik met vakkennis, creatieve intuïtie en strategisch inzicht. Ik heb veel samengewerkt met organisaties die maatschappelijk bewustzijn hoog in het vaandel hebben. Én ik ben een verhalenverteller in hart en nieren.
Ik help je graag de impact te hebben die recht doet aan jouw ambitie, door je verhaal te verhelderen. Vanuit een sterk verhaal start je projecten op die soepeler lopen. Je creëert meer waarde in je uitingen, en uiteindelijk – laten we de ambitie gewoon uitspreken! – een betere wereld. Ik ben de integere, creatieve sparring partner die je hier graag bij helpt.