Verhalen vertalen
Waardegedreven communicatie begint bij je kernverhaal: de link tussen jouw unieke invalshoek, en je professionele project of identiteit. Heb je dat helder? Dan kun je de vertaalslag maken naar je merk: op welke manier ga je je kernverhaal in de wereld zetten? En naar je kernboodschap: welk stuk van je kernverhaal is van belang voor je doelgroep?
Waarom deze vertaalslag?
– een goed kernverhaal geeft automatisch aanknopingspunten voor je merk en kernboodschap.
– door te bedenken wat jouw verhaal toevoegt voor je doelgroep, kun je strategisch denken zonder je integriteit te verliezen.
– door deze vertaalslag te maken gaat jouw verhaal spreken, ook los van jezelf. Zo kunnen anderen het doorvertellen.
Ik gebruik de methode ‘Brand The Change’ om de vertaalslag te maken naar sterke (persoonlijke) merken voor impactondernemers. Wereldverbeteraars verdienen heldere verhalen. Verhalen die geladen zijn met betekenis, op zichzelf kunnen staan en mensen in beweging brengen. Werkend vanuit inhoud en integriteit, maken we stap voor stap concrete plannen, contentstrategieën, proposities en communicatiecampagnes.
Hoe sterker je verhaal, hoe meer impact – ook met beperkte middelen.
Laten we het samen doen!
Je vindt hier mijn contactgegevens, je kunt me altijd benaderen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Binnenkort vind je op deze pagina een gericht aanbod, met verschillende opties voor strategie- en merkadvies. Ben je op zoek naar advies/coaching of scherpe teksten, dan kun je hier en hier verder lezen.
Wat ik met impact bedoel
‘Impact’ kun je op meerdere manieren lezen. Het kan verwijzen naar (meetbare) maatschappelijke impact. Of naar de toegevoegde waarde die je door jouw unieke aanpak hebt in je vakgebied. Het kan in een marketingcontext ook aanduiden hoe succesvol bepaalde uitingen of campagnes zijn bij een publiek.
Ik gebruik het begrip impact in de zin dat ik graag samenwerk met organisaties en professionals die concreet willen bijdragen aan een betere wereld. Dat kan op allerlei manieren. Duurzaam, maatschappelijk, cultureel, technologisch en/of interpersoonlijk. Waar het mij om gaat is het verhelderen en vertellen van sterke verhalen: verhalen met toegevoegde waarde voor de wereld waarin we leven.
Het mooie? Dat zijn ook nog eens de verhalen die de meeste indruk maken en het beste blijven hangen. Omdat het eerlijke, herkenbare verhalen zijn. Verhalen met inherente kracht. Aan dat soort verhalen leen ik graag mijn denk- en schrijftalent.
Mijn achtergrond
In mijn jarenlange ervaring als copywriter werd ik meestal ingehuurd om content te maken. Wat bleek: door mijn vermogen inhoudelijk te spiegelen en mijn opdracht uit te vragen, kwamen we er vaak achter dat de kern heel ergens anders lag. Door het werkelijke verhaal te ‘vangen’, kregen projecten en teksten veel meer toegevoegde waarde.
Door de jaren heen heb ik deze rol als strategisch partner verder vormgegeven. De vele bewustzijnstrainingen die ik in mijn persoonlijke leven volgde, combineer ik met vakkennis, creatieve intuïtie en strategisch inzicht. Ik heb veel samengewerkt met organisaties die maatschappelijk bewustzijn hoog in het vaandel hebben. Én ik ben een verhalenverteller in hart en nieren.
Ik help je graag de impact te hebben die recht doet aan jouw ambitie, door je verhaal te verhelderen. Vanuit een sterk verhaal start je projecten op die soepeler lopen. Je creëert meer waarde in je uitingen, en uiteindelijk – laten we de ambitie gewoon uitspreken! – een betere wereld. Ik ben de integere, creatieve sparring partner die je hier graag bij helpt.