
Verhalen verhelderen
Wil je je ideëele merk graag beter op de kaart zetten? Hebben jullie een wereldverbeterende aanpak, project of product, maar zit er niet zoveel lijn in de communicatie? Ben je impactondernemer en krijg je niet goed scherp wat je doet en hoe je dat vertelt? Ik ben gespecialiseerd in het geven van strategisch communicatieadvies aan idealisten.
Waardegedreven communicatie vanuit de kern
De meeste strategische communicatie begint ‘bij de voordeur’: met het vaststellen van welke kernboodschap of ‘brand promise’ je aan je doelgroep wilt vertellen. Naar buiten toe, dus. Maar waardegedreven communicatie komt van binnenuit: vanuit je kernverhaal. Een kernverhaal linkt jouw interne visie, waardes en unieke aanpak, aan je professionele identiteit en uitstraling. Ik help je dit helder te krijgen, zodat je als b-corp, impactondernemer of ideële organisatie een sterke communicatiestrategie kunt neerzetten die recht doet aan je interne waardes én je externe doelen.
Waarom werken met kernverhalen bij strategische communicatie?
– Het kernverhaal slaat de brug tussen jouw unieke, waardegedreven bijdrage, en de manier waarop je die deelt. Het is
een duidelijke rode draad, van waaruit je een sterk merk of project neer kunt zetten.
– Een kernverhaal is inherent een sterk verhaal, dat vertrouwen en verbinding creëert omdat het echt is. Dat maakt het
tot een integer vertrekpunt voor strategische communicatie waarmee je meer impact hebt.
– Het kernverhaal helpt jou/jullie voeling te houden met de interne koers, terwijl je extern kunt inspelen op snelle
ontwikkelingen en een steeds veranderend veld. Het is een houvast om je visie aan te toetsen.
Kernverhaal als tool bij strategisch communicatieadvies
Ik gebruik het gegeven ‘kernverhaal’ om te komen tot een scherpe analyse van waar jouw/jullie toegevoegde waarde zit, op welke manier je/jullie die naar buiten willen brengen en wat hiervoor de handigste aanpak is. Hiervoor gebruik ik elementen uit de klassieke verhaaltheorie, storytelling en story listening, interne communicatiestrategie en bewustzijnswerk. Dit alles leidt tot één helder, waardegedreven én strategisch vertrekpunt voor al je communicatie. Dat zorgt voor waarachtigheid, overzicht, meer motivatie… en meer impact!
Laten we het samen doen!
Je vindt hier mijn contactgegevens, je kunt me altijd benaderen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Binnenkort vind je op deze pagina een gericht aanbod, met verschillende opties voor communicatieadvies en coaching. Ben je op zoek naar slimme plannen of scherpe teksten, dan kun je hier en hier verder lezen.
Wat ik met impact bedoel

‘Impact’ kun je op meerdere manieren lezen. Het kan verwijzen naar (meetbare) maatschappelijke impact. Of naar de toegevoegde waarde die je door jouw unieke aanpak hebt in je vakgebied. Het kan in een marketingcontext ook aanduiden hoe succesvol bepaalde uitingen of campagnes zijn bij een publiek.
Ik gebruik het begrip impact in de zin dat ik graag samenwerk met organisaties en professionals die concreet willen bijdragen aan een betere wereld. Dat kan op allerlei manieren. Duurzaam, maatschappelijk, cultureel, technologisch en/of interpersoonlijk. Waar het mij om gaat is het verhelderen en vertellen van sterke verhalen: verhalen met toegevoegde waarde voor de wereld waarin we leven.
Het mooie? Dat zijn ook nog eens de verhalen die de meeste indruk maken en het beste blijven hangen. Omdat het eerlijke, herkenbare verhalen zijn. Verhalen met inherente kracht. Aan dat soort verhalen leen ik graag mijn denk- en schrijftalent.
Mijn achtergrond

In mijn jarenlange ervaring als copywriter werd ik meestal ingehuurd om content te maken. Wat bleek: door mijn vermogen inhoudelijk te spiegelen en mijn opdracht uit te vragen, kwamen we er vaak achter dat de kern heel ergens anders lag. Door het werkelijke verhaal te ‘vangen’, kregen projecten en teksten veel meer toegevoegde waarde.
Door de jaren heen heb ik deze rol als strategisch partner verder vormgegeven. De vele bewustzijnstrainingen die ik in mijn persoonlijke leven volgde, combineer ik met vakkennis, creatieve intuïtie en strategisch inzicht. Ik heb veel samengewerkt met organisaties die maatschappelijk bewustzijn hoog in het vaandel hebben. Én ik ben een verhalenverteller in hart en nieren.
Ik help je graag de impact te hebben die recht doet aan jouw ambitie, door je verhaal te verhelderen. Vanuit een sterk verhaal start je projecten op die soepeler lopen. Je creëert meer waarde in je uitingen, en uiteindelijk – laten we de ambitie gewoon uitspreken! – een betere wereld. Ik ben de integere, creatieve sparring partner die je hier graag bij helpt.
Samenwerkingen



Gewerkt voor (o.v.a.)





