Verhalen verwoorden
Als copywriter help ik je woorden te geven aan ‘de kern van je zaak’. Ik weet snel naar boven te halen wat je kernverhaal is en in kaart te brengen hoe je dat het beste vertelt: aan verschillende doelgroepen, in verschillende tekstvormen en (social) media. Daardoor heb jij de impact die bij je ambitie past. Als ervaren copywriter voel ik me zowel thuis in meer strategische en aansturende, als in uitvoerende rollen.
Ervaring met
– creatieve strategie en aansturing content team
– missie-/visie- en kerndocumenten
– (achtergrond)artikelen
– interviews
– creatieve scripts
– PR-teksten: slogans, tag- en loglines
– persberichten
– webcontent
– nieuwsbrieven
– blogs
– (captions voor) socials
Concreet aanbod
Ik ben niet alleen de inhoudelijke sparring partner die je zoekt, maar kan ook de brug slaan naar passende tekstuitingen. Denk bijvoorbeeld aan storytelling, rapportages, blogs, webteksten, interviews, nieuwsbrieven, LinkedIn-artikelen etc. Als copywriter ben ik op twee niveaus actief.
Aansturend
– Uitwerken van strategie en kernverhaal, in metadocumenten als missie-/visiedocumenten.
– Bepalen van richting voor tekst- en beeldende content, aansturen van uitvoerende partijen of projecten (bege)leiden.
– Uitwerken van geformuleerde contentstrategie in diverse tekstuitingen.
Uitvoerend
– Uitwerken van bestaande contentstrategie in diverse tekstuitingen.
– Zelfstandig uitvoeren van complexere tekstopdrachten, redactionele projecten en/of deeltaken hierbinnen.
– Gewaardeerd lid van (project)team, goede teamspeler en uitstekende communicatieve vaardigheden.
Wat ik met impact bedoel
‘Impact’ kun je op meerdere manieren lezen. Het kan verwijzen naar (meetbare) maatschappelijke impact. Of naar de toegevoegde waarde die je door jouw unieke aanpak hebt in je vakgebied. Het kan in een marketingcontext ook aanduiden hoe succesvol bepaalde uitingen of campagnes zijn bij een publiek.
Ik gebruik het begrip impact in de zin dat ik graag samenwerk met organisaties en professionals die concreet willen bijdragen aan een betere wereld. Dat kan op allerlei manieren. Duurzaam, maatschappelijk, cultureel en/of interpersoonlijk. Waar het mij om gaat is het verhelderen en vertellen van sterke verhalen: verhalen met toegevoegde waarde voor de wereld waarin we leven.
Het mooie? Dat zijn ook nog eens de verhalen die de meeste indruk maken en het beste blijven hangen. Omdat het eerlijke, herkenbare verhalen zijn. Verhalen met inherente kracht. Aan dat soort verhalen leen ik graag mijn denk- en schrijftalent.